3 VOORDELEN VAN HET GEBRUIK VAN LINKEDIN!

Het aantal gebruikers van LinkedIn in Nederland is al jaren erg stabiel en wordt vooral gebruikt door personen tussen de 20 en 64 jaar. LinkedIn wordt voornamelijk ingezet voor zakelijke doeleinden. Dit betekent dat LinkedIn-gebruikers vaak heel anders kijken naar bepaalde content dan op Facebook en Instagram. Hieronder bespreken we de drie voordelen van de inzet van LinkedIn voor uw onderneming.

1. Ontwikkelen van autoriteit. Door relevante- en waardevolle content te posten op uw vakgebied gaan steeds meer mensen uw onderneming als een expert zien in het vakgebied. Daarnaast wint u het vertrouwen van (potentiële) klanten en relaties.

2. Verbetering van de vindbaarheid. Actief bezig zijn met social media zorgt voor een stijging in de organische Google zoekresultaten. Op LinkedIn kan personeel uw bedrijfspagina koppelen aan hun werkervaring. Dit zorgt voor meer zichtbaarheid en een betere vindbaarheid.

3. Leads genereren. LinkedIn is een zeer geschikt kanaal voor het genereren van B2B (business-to-business) leads. Meer dan 80 % van de leads verkregen uit social media kanalen, is afkomstig van LinkedIn.

Het verschilt per persoon en onderneming of het interessant is om LinkedIn in te zetten. Het feit is dat LinkedIn zorgt voor meer zichtbaarheid en vertrouwen. Echter kan u de consumenten (B2C) beter bereiken via Facebook en Instagram.

Ook interessant voor u

De voordelen van Facebook Dynamic Product Ads

Je kent het vast wel, je bezoekt een website die jij interessant...

Lees meer

De belangrijkste trends op Social media!

Facebook Advertentiebeheer op de schop Een aantal statistieken in Facebook Advertentiebeheer zijn...

Lees meer

7 killergeheimen van een e-mailnieuwsbrief

Voor bedrijven worden nieuwsbrieven per e-mail nog steeds belangrijker. Nieuwsbrieven komen namelijk altijd...

Lees meer

Offline marketing effectief inzetten

Dit jaar zetten wij van De Markt Online meer offline marketing in...

Lees meer