4 redenen waarom display advertising onmisbaar is in de marketingmix

De Markt Online zet display advertising in voor diverse markten.  Er worden banners gemaakt, afgestemd op de markt. In de afbeelding hierboven is een voorbeeld te zien. Deze banners worden op websites vertoond, waarop bijvoorbeeld inwoners van Arnhem aan het kijken zijn.  Op deze manier worden zij bekend gemaakt en constant herinnert met het feit dat er markt is.

Waarom is display advertising nu onmisbaar? Lees hieronder 4 redenen.

1. Meer verkeer door display advertising

Ieder bedrijf krijgt vroeg of laat te maken met het feit dat er online wat minder naar hun product of dienst gezocht wordt. Het is belangrijk om te zorgen dat er meer interesse wordt gewekt rondom het merk. Zo wordt uiteindelijk het aantal conversies verhoogd. Display advertising is een goede manier om dit te realiseren, omdat je zo op een specifieke doelgroep kan richten. Daarnaast zal het tot meer verkeer naar je website leiden, als je bezoekers met opvallende banners prikkelt.

2. Verloren klanten terug winnen

Display advertising is niet enkel een middel om nieuwe klanten te werven, het geeft ook de mogelijkheid om klanten opnieuw te benaderen door middel van retargeting. Op deze manier kan je bezoekers die jouw website hebben bezocht eraan herinneren dat ze toch nog maar eens een kijkje op jouw website moeten nemen.

Hiervoor kan je het beste dynamisch retargeten. Dit betekent dat je het specifieke product of de dienst tentoonstelt dat de bezoeker al eens heeft bekeken of heeft overwogen te kopen. De kans op een conversie neemt toe, omdat de bezoeker het gevoel heeft persoonlijk benaderd te worden.

3. Branding en activatie dichter bij elkaar brengen

Naast dat display advertising ingezet kan worden om veel mensen te bereiken of om juist heel specifiek te targeten, kan het ook de ruimte tussen de kanalen voor branding en activatie verkleinen: de zogenaamde engage-fase.

4. De kracht van het visuele aspect

Ten slotte biedt display advertising het voordeel dat alles visueel wordt gepresenteerd. Met gewone zoekadvertenties is dit niet altijd mogelijk, ondanks dat het wel een essentieel onderdeel is voor het behalen van meer naamsbekendheid en een groter aantal conversies.

Ook interessant voor u

De voordelen van Facebook Dynamic Product Ads

Je kent het vast wel, je bezoekt een website die jij interessant...

Lees meer

De belangrijkste trends op Social media!

Facebook Advertentiebeheer op de schop Een aantal statistieken in Facebook Advertentiebeheer zijn...

Lees meer

7 killergeheimen van een e-mailnieuwsbrief

Voor bedrijven worden nieuwsbrieven per e-mail nog steeds belangrijker. Nieuwsbrieven komen namelijk altijd...

Lees meer

Offline marketing effectief inzetten

Dit jaar zetten wij van De Markt Online meer offline marketing in...

Lees meer