Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw?

 

Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw?

Jumbo gaat toch met een flitsbezorger samenwerken. Ze geven aan dat het huidige bezorgen nog niet werkt en mensen niet willen betalen voor het bezorgen van de boodschappen. Voor alles en iedereen is er een markt. Er zijn mensen die voor gemak kiezen en hier hun portemonnee voor willen trekken. Ook zijn er mensen die liever alle producten zien die ze kopen. Even de appeltjes in de hand houden, die fiets uittesten en de etiketten lezen van een goede fles wijn.

Waar blijkbaar het bij Jumbo nog niet helemaal werkt om online te bezorgen zonder dat dit ze een vermogen kost lukt het Picnic wel. Het is hun core business. Ze staan hier ook bekend om.

Zelf loop ik ook het liefste door de winkels en over de markt om de producten te zien, te proeven en te ontdekken. Is het echt zo goed als ze op internet vertellen? Online boodschappen halen heb ik ook nog nooit gehaald. Het is misschien iets van een volgende generatie of juist voor de oudere mensen. Hier zie ik duidelijk voordelen voor ze. Hoewel ze natuurlijk wel moeten inboeten op een sociaal moment en ze geen rondje lopen.

Op de markt zijn er ook initiatieven gekomen om de bestellingen te laten bezorgen. Tijdens Corona was dit natuurlijk prettig en gemakkelijk. Hierna is het toch weer sterk afgenomen.


De gouden leeuw of eigenlijk de gouden Loeki

We feliciteren de Albert Heijn met het winnen van de Gouden Loeki 2021. Het werd dit weekend bekend dat ze gewonnen hebben met hun Kerstreclame. Waarom hebben we het hierover?

Nou als je de reclame nog kent (hieronder de video) dan zie je twee verliefde hamsters. Je ziet de bekende gezichten uit de AH reclames, maar verder eigenlijk nog niet zoveel. Het is een liefdesverhaal waar de twee geliefden elkaar op Kerstavond vinden.

Het is een commercial bomvol emoties. Ten eerste de Hamsters en ten tweede de families die samen Kerst vieren. Het is bijzonder en mooi om te zien. Wat ze niet laten zien is wat ze deze week in de bonus hebben. Het gaat een keer niet om de laagste prijs of om de grootste kalkoen.

Ook op de markten moeten we hier meer op inhaken. We moeten de emoties meer verweven in hoe we de klanten naar de markt krijgen en ze daar houden. Keer op keer weer. Iedere markt kan dit gezamenlijk doen via hun marketingplan. Ook kan iedere marktondernemer voor zichzelf nadenken waar ze kansen kunnen krijgen om zichzelf te positioneren en te oogsten op basis van emoties in plaats van feiten en hun prijsstelling.

Hier geldt natuurlijk ook dat ook voor de markt een specifieke groep mensen is die hier van houdt. Die over de markt willen lopen, horen wat de groenteboer in de aanbieding heeft, ze de rozen ruiken en de vers gebakken kibbeling proeven. Emoties en sensaties voor de zintuigen welke we online al kunnen prikkelen om de marktbezoekers mee naar de markt te krijgen! Week na week!

Op zoek naar tips, adviezen of een goed marketingplan voor jouw markt of voor jou als marktondernemer? We helpen je graag. Neem gerust contact op.

Ook interessant voor u

Waarom nieuwsbrieven sturen (nog steeds) belangrijk is

Er worden dagelijks nog erg veel nieuwsbrieven gestuurd wereldwijd. Doordat er vele...

Lees meer

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen!

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen! Aandacht is vandaag een schaars goed...

Lees meer

De toegevoegde waarde van storytelling!

Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en...

Lees meer

Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw?

  Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw? Jumbo gaat toch...

Lees meer