Een contentplan voor jouw markt voor meer aandacht & marktbezoekers

Februari staat op het punt om te beginnen. De eerste maand is voorbij gevlogen, zoals dat vaak gaat als je terugkijkt. Toch?

 

Het is goed om voorruit te kijken in de maand januari. Dit hebben we dan ook gedaan. We hebben plannen, acties en campagnes gemaakt voor 2022. Nu is het belangrijk om deze content (artikels, blogs, video’s, foto’s) te delen met “de wereld”.  Op die manier wordt het mogelijk om er een succesvol jaar van te maken. Om het delen van de informatie goed te doen is het slim om een content kalender te hebben. Het is simpelweg een kalender waarbij je de acties en campagnes hebt weergegeven en ook hoe je hier ruchtbaarheid aan gaat geven. Een beetje reuring is altijd goed!

Voordeel van een contentplan: Pak de controle

Het is natuurlijk belangrijk om de controle te hebben over hoe je de plannen van de markt gaat delen met de bezoekers en toekomstige gasten. Wat ga je schrijven en waar ga je het publiceren? Geef je regelmatig een folder uit? Dan kun je het ook daar opnemen of in een advertentie. Het is slim om na te denken hoe je naar buiten gaat treden. Welke identiteit wil je dat de markt heeft en krijgt? Duurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid, een uitstekende kwaliteit voor een eerlijke prijs of bijvoorbeeld de gezelligheid en sfeer op de markt?

Door een content kalender te maken is het mogelijk om voorruit te plannen. Het zorgt heel simpel voor rust in het koppie. Je weet immers wat er gaat komen. Vervolgens is het belangrijk om de resultaten te meten en te kijken wat goed werkt en wat beter kan. Hier kun je dan het komende periode of het volgende jaar nog beter op inspelen.

Timing, tone of voice & meer

Het is belangrijk om als markt een eigen identiteit te hebben. Je hebt een andere tone of voice dan de bijenkorf of de blokker. Je hebt je eigen gezicht en je hebt je eigen sfeer. Het is belangrijk om dit maximaal uit te buiten. Dit doe je door de juiste content op het juiste moment (timing) te delen. Doe dit op de plekken waar je (toekomstige) klanten komen en je zult de vruchten plukken van je content.

Nu bouwen aan het succes van morgen

Door de juiste content strategie te gebruiken is het mogelijk om een identiteit en ziel van de markt uit te dragen naar de wereld. Een identiteit wat mensen voedt om naar de markt te komen. Een identiteit waar mensen achter kunnen staan en welke ze graag met anderen delen. Een identiteit voor succes!

 

Hulp nodig bij het maken van een content plan?

Neem gerust contact met ons op. 

 

Een Content Kalender voor meer controle, rust en resultaat.

Ook interessant voor u

Waarom nieuwsbrieven sturen (nog steeds) belangrijk is

Er worden dagelijks nog erg veel nieuwsbrieven gestuurd wereldwijd. Doordat er vele...

Lees meer

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen!

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen! Aandacht is vandaag een schaars goed...

Lees meer

De toegevoegde waarde van storytelling!

Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en...

Lees meer

Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw?

  Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw? Jumbo gaat toch...

Lees meer