GOOGLE ADWORDS WORDT GOOGLE ADS

Bijna 18 jaar geleden werden de eerste advertenties verspreid via de Google-zoekresultaten. Sindsdien zijn er ontelbaar veel veranderingen geweest. Op woensdag 27 juni 2018 is Google Ads geïntroduceerd als de vernieuwde en verbeterde Google AdWords. Wat is het verschil en hoe werkt het?

Waarin verschilt Google Ads van Google AdWords? 
Met Google Ads probeert Google hun machine technologieën bij alle klanten onder de aandacht te brengen, inclusief kleine bedrijven met over het algemeen minder financiële mogelijkheden. Zij claimen dat kleinere bedrijven hierdoor meer tijd overhouden voor hun core business en dat zij het adverteren aan Google over kunnen laten.
Met de komst van ‘smart campaigns’ verwacht Google dat ondernemers binnen enkele minuten meerdere advertenties kunnen inrichten. Zij hoeven alleen het doel te bepalen en aangeven waar er geadverteerd moet worden. Dit kan op korte termijn leiden tot een conversie of dit nu een lead is, een persoon die jouw onderneming bezoekt of iemand die belt.

Ook interessant voor u

Social media cijfers 2019

Welke social media kanalen gaan dit jaar het meest gebruikt worden? Welke...

Lees meer

Waarom nieuwsbrieven sturen nog steeds belangrijk is

Er worden dagelijks nog erg veel nieuwsbrieven gestuurd wereldwijd. Doordat er vele...

Lees meer

De 7 SEO-trends voor 2019!

Seo staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Bij SEO wordt het...

Lees meer

10 SOCIAL MEDIA TRENDS VOOR 2019

2018 zit er bijna op. Het is daarom belangrijk om al bezig...

Lees meer