Hoe geef je een succesvol webinar?

Steeds meer bedrijven houden in deze corona tijd een webinar! Onwijs handig, je kan veel mensen tegelijk bereiken en je hoeft ook geen ruimte af te huren voor een vergadering of presentatie. Maar hoe organiseer je nou voor een succesvol webinar?

 Waar gaat het webinar over?

Je begint natuurlijk allereerst met je onderwerp. Waar wil jij een webinar over houden? Wil je iets nieuws op de markt brengen, laatste ontwikkelingen delen of  vragen die je krijgt over je bedrijf beantwoorden? 

Het is wel erg belangrijk om het onderwerp algemeen te houden. Zo kun je de beste informatie delen en laten zien dat jij de expert bent.

Dan de praktische informatie!

Tijd, datum, hoe? Het moet allemaal geregeld zijn. Je hebt veel handige programma’s die je kan gebruiken om een webinar te houden. Zo is Zoom een hele handige zoals Teams. Het is net wat jij fijn vind om mee te werken. Houd er wel rekening mee dat je onbetaalde en betaalde tools hebt.

Zo je hebt nu gekozen waarmee je webinar wilt houden. Nu is het belangrijk om een datum en tijdstip te kiezen. Houd rekening met je doelgroep. Wanneer zijn zij thuis en hebben ze er tijd voor. In de avond of juist laat als de kinderen op bed liggen?

Tijd om te promoten

Ga niet 1 dag van tevoren aankondigen dat je een webinar houdt, want dan zal je misschien 1 iemand hebben om tegen te praten. Geef dit ruim van tevoren aan, denk aan 6 weken van tevoren. Zo heeft iedereen genoeg tijd om het in te plannen.

De tweede vraag is: waar ga je het aankondigen? Denk hierbij aan je website, nieuwsbrief, social kanalen!

De voorbereidingen

Je kan nooit genoeg voorbereid zijn, dus ga niet lekker onderuit gezakt op de bak zitten maar zorg dat alles tot in de puntjes is geregeld! Kies een spreker die dit goed kan en het niet eng vindt om voor een grote groep te staan. 

De presentatie moet er mooi, strak en duidelijk uitzien. Aanwezigen zullen deze tijdens de presentatie zien en als het er mooi uitziet, zullen ze er ook meer aandacht voor hebben. . 

TESTEN!! Test het van tevoren, zet je vriend, collega, baas of wie dan ook in als kijker en zorg ervoor dat alles werkt!

Na afloop van het webinar!

We gaan ervanuit dat het een geslaagd webinar is geweest, mensen enthousiast zijn en je doel is behaald. Maar je bent nog niet klaar! Mail, bel of app en vraag naar feedback. Wat vonden ze er nu echt van? Is het voor herhaling vatbaar? Of hebben ze achteraf toch nog vragen?

Ook interessant voor u

Hoe geef je een succesvol webinar?

Steeds meer bedrijven houden in deze corona tijd een webinar! Onwijs handig,...

Lees meer

Google Ads ook wij gebruiken ze, maar waarom?

Google Ads. Wat zijn dat nou eigenlijk? Google Ads wordt ook wel...

Lees meer

Nieuwe Instagram Feature: Reels

Instagram is inmiddels voor de meesten wel bekend, maar zoals het gaat...

Lees meer

Social media stand halverwege 2020

De tijd vliegt voorbij. We zitten alweer halverwege het jaar en er...

Lees meer