Innovatie op de markt

Wanneer ik door wat oude foto’s kijk van verschillende markten dan valt me op dat de markt er al honderden jaren is. De markt is één van de eerste plekken waar handel ontstaan is. Mensen kwamen samen om producten te kopen en te verkopen. Van ruilhandel zijn we doorgestoomd naar geld en is er eigenlijk weinig veranderd. Toch?

marketingbureau voor de markt

De plek waar we samenkomen is nog steeds de markt.

De markt is echter ook digitaal erbij gekomen. Een plek waar mensen samen komen om producten te kopen en te verkopen. Marktplaats heet natuurlijk niet voor niets marktplaats. Het is een online markt. De laatste jaren heeft de online marktplaats een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Het zal echter nooit de echte markt van haar troon kunnen stoten. De beleving, de gezelligheid, de sfeer, het voelen, proeven en aanraken van de producten: Iets wat alleen op de markt kan. Het is een ware beleving.

Innovatie op de markt

Het wil echter niet zeggen dat de echte markt niet kan innoveren. Het gebeurt ook volop. Kijk maar naar de mooie en praktische verkoopwagens welke uitgerust zijn met alles wat de marktondernemer nodig heeft. Ook zijn er tenten die in weer en wind blijven staan om de mensen een plekje te bieden om te schuilen terwijl ze wat lekkers opeten.

Het beste van twee werelden

Als marketingbureau voor de markt wil de Markt Online het beste van twee werelden samenbrengen. Het beste van de echte markt en het beste van de online markt. Innovatie is ervoor nodig om de mensen te triggeren om naar de markt te komen. De strijd om de aandacht is hier hoog. De beloning is er echter voor alle partijen. De koper zal op de markt meer waar voor zijn geld krijgen en de marktondernemer een eerlijke boterham. Het is goed om het beste van twee werelden te verbinden. Email, Social Media, Facebook, Twitter, Instagram en ook Ebooks en zelfs boeken zijn een manier om de twee werelden aan elkaar te verbinden.

Campagnes voor succes

Het is goed om continu te blijven bouwen aan mogelijkheden om jouw bezoekers aan je te binden. Ook om nieuwe bezoekers te krijgen op de markt. De strijd om aandacht wordt steeds heftiger en ook steeds duurder. Het is daarom essentieel om deze strijd op een slimme manier aan te gaan. De echte markt vs de rest van de wereld! Ik weet al wie er gaat winnen. Jij toch ook?

Ook interessant voor u

Waarom nieuwsbrieven sturen (nog steeds) belangrijk is

Er worden dagelijks nog erg veel nieuwsbrieven gestuurd wereldwijd. Doordat er vele...

Lees meer

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen!

Persoonlijke aandacht is het grootste wapen! Aandacht is vandaag een schaars goed...

Lees meer

De toegevoegde waarde van storytelling!

Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en...

Lees meer

Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw?

  Bezorgen werkt nog niet en een Gouden Leeuw? Jumbo gaat toch...

Lees meer