Linkbuilding hoe zet je dat in?

Wat is nou eigenlijk linkbuilding?

Linkbuilding is 1 van de manieren om je positie binnen Google te verbeteren. Want je wilt bedrijf  natuurlijk altijd boven je concurrent laten uitsteken. Dit doe je door de beste producten of diensten te leveren, maar de online vindbaarheid van jouw bedrijf voor potentiële klanten is net zo belangrijk. Linkbuilding houd in dat je zoveel mogelijk links vanaf andere websites naar jouw websites laat linken. Deze links, die naar jouw website verwijzen, noemen we backlinks. Wat je met linkbuilding probeert te bereiken is het volgende: een zo hoog mogelijke positie in Google te verkrijgen en zo steeds te blijven verbeteren. Maar als je dit verkeerd doet kun je jezelf ook flink tegen werken. De allerbeste manier van lintbuilding is om je vooral niet te focussen op die backlinks. Maak goede content en op deze manier ander juist jouw content gaan delen.

Er zijn verschillende manieren om backlinks te krijgen. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Plaatsen van infographics op relevante websites
  • Links ruilen met andere websites
  • Social media inzetten
  • Kopen van links
  • Gastbloggen

Waar moet je op letten?

Vroeger telde Google het aantal links dat naar jouw website verwezen en bekeek toen op welke plek jij in Google stond. Nu is dat niet meer zo en wordt er gekeken naar de kwaliteit van de backlinks. De waarde van deze links zijn gekoppeld aan een aantal factoren. Allereerst is het belangrijk dat de website waar de backlink op staat betrouwbaar is. Daarnaast helpt het ook als de website populair is, vaak wordt bekeken en hoog in Google staat. Backlinks op onbekende websites waar amper naar wordt gekeken helpen niet.

De waarde van een link is afhankelijk van verschillende factoren.

Ten eerste is het belangrijk dat de website waar de backlink op geplaatst is, een betrouwbare en liefst populaire site is. Je hebt niets aan backlinks op onbekende websites of sites met een slechte reputatie. Daarnaast zijn er nog een aantal kenmerken die een link een kwalitatieve backlink maken.

Ten tweede is het belangrijk om een goede ankertekst te hebben. Een ankertekst is het stukje tekst waarop je klikt, wanneer je hierop klikt zul je naar een externe pagina gaan. Een simpel voorbeeld hiervan is ‘home’ en ‘contact’. Denk er dus overna dat deze aansluiten bij het onderwerp en je website.

Ten derde is een backlink pas waardevol wanneer er een relevant verband is tussen jouw pagina en de backlink. Wanneer je bijvoorbeeld sieraden promoot op een website voor het verkoop van fietsen kan het zijn dat je wordt teruggezet in de ranking van Google. De zoekmachines zijn tegenwoordig zo slim dat ze dit er tussenuit kunnen vissen en dan is jouw link niks meer waard.

Ten vierde is het belangrijk dat de website waar jij je backlink op hebt staan, niet al 100 andere links vermeld op zijn webiste. Google schaalt deze backlinks lager in dan wanneer er naar slechts een aantal websites gelinkt wordt.

De markt Online doet dit al voor alle websites die wij beheren voor de markten. Wij wisselen regelmatig links uit en betalen ook voor de links. Zo hopen wij zo hoog mogelijk in de ranking van Google te komen en dus veel website bezoekers te verkrijgen.

Ook interessant voor u

6 tips voor een goede nieuwsbrief!

Hoe maak je een goede nieuwsbief en zorg je er voor dat...

Lees meer

Linkbuilding hoe zet je dat in?

Wat is nou eigenlijk linkbuilding? Linkbuilding is 1 van de manieren om...

Lees meer

Hoe geef je een succesvol webinar?

Steeds meer bedrijven houden in deze corona tijd een webinar! Onwijs handig,...

Lees meer

Google Ads ook wij gebruiken ze, maar waarom?

Google Ads. Wat zijn dat nou eigenlijk? Google Ads wordt ook wel...

Lees meer