het Najaar, de Opmars voor de Feestdagen

November is begonnen, nadat dit weekend de klok een uurtje is teruggezet. De voorstanders en tegenstanders van het verzetten van de tijd laten weer van zich horen.

Het najaar is ondertussen begonnen en de feestdagen staan voor de deur.

We trappen af met het Sinterklaas feest om volop van te genieten met pepernoten, speculaas en heerlijke chocoladeletters.
Nog even en dan is de goedheiligman weer in het land. Vervolgens zijn de Feestdagen aan de beurt.

Het is natuurlijk heerlijk om te genieten hoe iedere stad, dorp en markt er weer wat moois van weet te maken en de mensen het beste weet te bieden. Nog belangrijker dan altijd is het om te laten zien dat de prijs kwaliteit verhouding optimaal is, men begaan is met de marktbezoekers, service levert en natuurlijk vakmanschap.

Pure aandacht is nog belangrijker

Op de markten krijgen de mensen net dat beetje extra meer persoonlijke aandacht. Het is toch geweldig om op de markt iedereen pure aandacht te geven? De mensen waarderen het zo. Voor de meeste marktondernemers is het de gewoonste zaak van de wereld. De wereld is echter veranderd. Gehaaster geworden en het persoonlijke contact is afgenomen. Het biedt kansen voor de markt om zich hiermee te onderscheiden. Te onderscheiden met een kwaliteit, die ze al jaren, zo niet eeuwen meester zijn. Menselijkheid en klantgerichtheid staan centraal op de markt.

Maatschappelijk betrokken ondernemen

De komende jaren zullen duurzaamheid, milieubewust zijn en maatschappelijk verantwoord ondernemen meer aandacht krijgen. Het is een trend die eigenlijk niet meer te stoppen is. Mensen zijn zich bewust van de stukken vlees die duizenden kilometers maken om op ons bord te komen en kopen liever lokaal. Ook zijn er steeds meer zonnepanelen en windmolens om ons heen. Probleem is vaak wat de buurt ervan vindt. Het is echter een trend die niet meer te keren is en het zal haar invloed hebben op het landschap (goed of slecht). De markten krijgen hierbij te maken met het zerotolerance beleid in de kernen van een plaats. Belangrijk is echter, dat de consumenten hier meer aandacht aan zullen geven. Het is daarom slim om hier al op in te spelen met de markt. Zorg dat je een groen gezicht en een groen hart krijgt. Laat dit ook zien aan de marktbezoekers.

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Laat je de Sint of de Kerstman nog langskomen op de markt? Het lijkt nog ver weg. Echter het is natuurlijk slim om hier nu al over na te denken! Voorbereiding is het halve werk. Denk ook al vast na over volgend jaar! De Markt Online helpt je graag bij het maken van een sterke marketing- en activiteiten kalender. Bel ons gewoon of stuur een mailtje!

 

(Foto van de markten Arnhem in Oktober)

Ook interessant voor u

Het Belang van een Doordacht Marketingplan voor het Komende Jaar

In de dynamische wereld van vandaag, waarin de markt continu evolueert en...

Lees meer

Kerstmarketing voor Marktondernemers: Slag slaan in het Feestseizoen

Het is die tijd van het jaar waarin de lucht doordrenkt is...

Lees meer

Succesvolle Feestdagen: Hoe Marktondernemers Hun Acties en Marketing Kunnen Optimaliseren

De feestdagen vormen voor veel marktondernemers een uitgelezen kans om hun omzet...

Lees meer

Slaan we niet helemaal door? De toekomst van de markt en het protest van marktlieden

Recentelijk hebben we kunnen zien hoe marktlieden, met hun vertrouwde oldtimer tractoren,...

Lees meer